Guld til ”Sports Events Made in Denmark”

Af: Eline Andersen/SED

Sport Event Denmark vandt guld i går ved de prestigefyldte International Sports Events Management Awards 2011 med indstillingen af Sports Events Made in Denmark i kategorien Event Marketing.

Sport Event Denmark indskriver sig således med Sports Events Made in Denmark i den prominente liste over dette års vindere af Sports Event Management-priser sammen med bl.a. andre Vinter-OL Sochi 2014, Ryder Cup og UEFA Europa League Final 2011.

”Vi gik efter guldet og vi fik det!” siger en glad og stolt direktør for Sport Event Denmark, Lars Lundov og fortsætter: ”Det er en anerkendelse af Danmarks formåen i relation til at udvikle og implementere nye og kreative marketing ideer, der dels går på tværs af flere events og idrætter og dels sætter fokus på de mere bløde værdier i forbindelse med store events i Danmark.”

Juryen imponeret over Danmark
Kevin Roberts, en af de 6 jurymedlemmer, begrundede valget af Sports Events Made in Denmark: ”Dommerne var meget imponerede over Danmarks evne til at markedsføre sportsevents, ikke kun kvaliteten af markedsføringen men også den kreative tilgang til markedsføring og den imponerende sans for detaljen. Danmark evner at favne bredden af events og markedsføre dem professionelt.”

”Da vi fik tildelt UEFA U-21 EM slutrunden koncentrerede vi os selvfølgelig om at optimere stadion, så faciliteterne for vort kerneområde – selve fodboldkampene – blev optimale. Men det var også vores ambition, at slutrunden i Danmark skulle huskes for en event, hvor vi turde integrere sociale medier på en helt ny måde i fodbold. Og denne pris er endnu et bevis på, at DBU, værtsbyerne, Sport Event Denmark mfl. har løftet niveauet for markedsføringen af UEFA U-21 EM til et meget højt niveau,” siger Christian Bordinggaard, DBU og turneringsdirektør for slutrunden.

”I samarbejde med Sport Event Denmark og Wonderful Copenhagen lancerede vi ”We Love Bikes”-videoen et år før VM. Den har skabt nogle helt andre og nye fortællinger om det VM i landevejscykling, som vi netop har afviklet med stor succes. Filmen har høstet ikke færre end 5 internationale priser indenfor turistbranchen for sin evne til at koble nationbranding og sportsevents. Vi er derfor meget stolte over sammen med DBU at tegne Sports Events Made in Denmark,” siger Jesper Worre, direktør, Danmarks Cykle Union.

M-fonden har støttet begge events, og det er med midler fra denne fond, at bl.a. denne virale markedsføring er blevet til.

Sidste år blev Sport Event Denmark nr. 2 i samme kategori med indstillingen Denmark – Inviting the World of Sport.